معمارشیتکت
**به نام یگانه معمار هستی** خدا در مکان های دور از انتظار به دست افرادی دور از انتظار و در مواقعی تصور ناپذیر معجزات خود را به انجام می رساند. برای آن مهربانِ توانا ، غیرممکن وجود ندارد ... همیشه ، همیشه و همیشه امیدی هست ...

باغ بابالی -Baboli Gardens- که در شهر فلورانس و در پشت قصر پیتی واقع شده است، از زیباترین و منحصربه فردترین باغ های همه دنیاست. این باغ از جمله پربازدیدکننده ترین جاذبه های گردشگری شهر فلورانس به شمار می رود. به طوریکه سالانه میلیون ها نفر از جاهای مختلف دنیا به فلورانس سفر می کنند تا از باغ بابالی دیدن کنند. نام تاریخی این باغ جیاردینو د بابولی است. باغ بابالی مملو از چشمه های آب و گل های رنگی متنوع است و زیبایی فوق العاده ای دارد. دیدن مجسمه ها و عتیقه های بسیار جالب توجهی که در جاهای مختلف این باغ قرار دارند برای نسل امروزی که تا حدی نیز رمانتیک هستند بسیار جذاب است.

باغ بابالی از نظر تاریخی ارزش و اهمیت بسزایی دارد. همین ارزش و قدمت تاریخی این باغ است که هر ساله افراد بیشماری را به سمت آن می کشاند.

اطلاعات گردشگری

سالانه گردشگران بیشماری از سراسر دنیا به فلورانس سفر می کنند تا از باغ بابالی دیدن کنند. دلیل این کشش و جاذبه، زیبایی و قدمت تاریخی این باغ است. به طور متوسط حدود 88 میلیون نفر از نقاط مختلف دنیا از باغ بابالی دیدن می کنند. برای بازدید از این باغ باید در فصل مناسب و آب و هوای خوب به فلورانس سفر کنید. بهترین ماه ها برای بازدید از بابولی، نوامبر تا دسامبر هستند. البته فصل بهار نیز بین ماه های آوریل تا می نیز، آب و هوا برای بازدید از این باغ مناسب است.

بازدید از باغ بابالی هزینه  مشخصی بر اساس مدت زمان بودن در این باغ دارد. افراد محلی برای وقت گذرانی و پیک نیک بدون نیاز به پرداخت ورودی به این باغ می آیند. گردشگران نیز می توانند در اطراف این باغ گشت و گذار کنند و برای صرف نوشیدنی می توان به رستوران ها و کافی شاپ های محلی و متنوعی که در آنجا قرار دارند رجوع کرد. در خانه قهوه فلورانس، می توانید قهوه هایی با طعم قهوه های قرن 18 میلادی را بچشید.

افرادی که تمایل به بازدید از آثار هنری دارند، باید به موزه های مختلف باغ بروند. در این باغ نمایشگاه ها و مراسم مختلفی برگزار می شوند که دیدنشان خالی از لطف نیست.

درباره باغ بابالی

باغ بابالی جزو سرمایه و دارایی خانواده مدیسی هستند. بر اساس تاریخ ثبت شده و گفته مردم محلی، باغ بابالی به اندازه ای که امروز شهرت دارد، مشهور نبوده اند تا زمانی که خانواده مدیسی آن را خریداری و به قصر پیتی در پشت باغ در سال 1550 میلادی نقل مکان کرده اند. در آن سال ها این باغ بازسازی و بر وسعت آن نیز افزوده شد تا به شکل امروزی در بیاید. نام باغ نیز از تپه هایی گرفته شده است که این باغ روی آن ساخته شده است. باغ بابالی از تپه های بابولی تا قصر پیتی ادامه دارد. با ایستادن در بالای این باغ می توان به خوبی شهر فلورانس را دید. منظره این باغ واقعا زیباست.

تاریخچه

تاریخچه باغ بابالی به سالیان بسیار دور و حدود سال های 1550 و 1558میلادی بر می گردد. این باغ از جمله شاهکارهای معماری باغ و محیط زیست در سرتاسر دنیا به شمار می رود. باغ بابالی در پشت قصر پیتی برای تفریح و وقت گذارانی ساخته شده است. این باغ به دستور دوک بزرگ و برای برپایی مراسم و جشن های سلطنتی ساخته شده است.

باغ بابالی حدود 320 متر مربع از تپه های بابالی را به خود اختصاص داده است. این باغ همچنین با سنگ هایی که معمارهای مختلف برای ساخت آثار هنری و مجسمه های ماندگار آورده بودند پوشیده شده است. برای ساخت این مجسمه ها، فواره ها و عتیقه جات مشهور و زیبا، هزاران هنرمند استخدام شده بودند.

شاید جالب باشد بدانید نخستین فردی که ایده ساخت باغ روی این تپه ها را مطرح و اجرا کرد، خانم الئونارا تولدو بوده است. او در سال 1549 میلادی ساختمان قصر پیتی که در پشت این باغ قرار دارد را خرید و بعد از آن تصمیم گرفت همچنین زمین های پشت این ساختمان که تپه های بابالی بودند را خریداری کند. بعد از خریداری می خواست بهترین و زیباترین باغ های جهان را که تا به حال ساخته شده است را در آنجا بسازد که همین طور هم شد. البته بعد از اینکه خانواده مدیسی این باغ و قصر را خریدند، باغ بابالی شهرت چندانی در جهان نداشت.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوع مطلب : ایتالیا، باغ، باغ خارجی، ،
برچسب ها : باغ بابالی،

ارسال شده در تاريخ : پنج شنبه 14 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

**به نام یگانه معمار هستی** چیزی برای گفتن ندارم همه ی حرفای من توی این متنا و پستا خلاصه شده امیدوارم خوشتون بیاد واز مطالب وب نهایت استفاده رو ببرید ******** یاد من باشد ... یاد من باشد که فــردا دم صبح به نسیم از سر مهــر سلامی بدهم و به انگشــت نخی خواهم بست که فراموش نگردد فــــــردا با همه تلخی و نـــاکامی ها زنـــدگی شیرین است! و به شکرانه دیدار نسیم هر صبح زنــدگی باید کرد ...
موضوعات
مطالب اخير
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس memar-kocholooo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.